loading...
پورتال فرهنگی و سرگرمی تیک بلو
abr بازدید : 91 نظرات (0)

خمپاره انداز یکی از پیشرفته ترین و حیاتی ترین ساختمان های دفاعی روستای شما می باشد.

این ساختمان قادر است تا انبوهی از دشمنان را با یک شلیک تار و مار کند. محل قرارگیری Mortar  در روستای شما بسیار مهم است.

میزان خسارت در ثانیه ی این سلاح بسیار کم است، ولی از آنجا که ۵ ثانیه طول می کشد تا این سلاح شلیک میکند پس میزان خسارت واقعی این سلاح ۵ برابر میشود . به طوریکه با یک شلیک قادر است گروهی از Archer  ها را بزند.

خصوصیات خمپاره انداز (Mortar) در سطح ۱ :

 میزان خسارت در ثانیه : ۴

 سلامتی : ۴۰۰

 بُرد هدف : بین ۴ تا ۱۱ بلوک

  نوع هدف گیری : به صورت گروهی تا شعاع ۱٫۵ بلوک

نوع اهداف : زمینی

هدف مورد علاقه : همه ی دشمنان

سرعت حمله : ۵ ثانیه

  اندازه : ۳×۳

 این ساختمان دارای ۸ سطح می باشد.

 

جزئیات ساخت و ارتقا خمپاره انداز – Mortar

 mortar st1

mortar-d2_1

استراتژی دفاعی خمپاره انداز – Mortar

 خمپاره انداز (Mortar) معمولا در مرکز مقر و در پشت حداقل یک لایه دیوار قرار داده می شود تا زمان کافی برای نابود کردن دشمنان به وسیله ی انفجار های سطحی را داشته باشد.

 برد بلند خمپاره انداز (Mortar) به آن اجازه می دهد تا بتواند براحتی پشت دیوار ها و ساختمان ها را هدف قرار دهد.

  از آنجا که شلیک های خمپاره انداز (Mortar) به صورت انفجار است ، می تواند دسته ای از دشمنان را همزمان مورد هدف قرار دهد . وجود چند خمپاره انداز (Mortar) در روستای شما مطمئنا حملات سنگین دشمنان را دفع می کند.

 زمان ارتقا خمپاره انداز (Mortar) مراقب باشید زیرا در طول زمان ارتقا قادر به شلیک نیست و اکثر دشمنان در این زمان به شما حمله می کنند.

 خمپاره انداز (Mortar) می تواند کمانداران (Archer) هم سطح خودش را با یک شلیک نابود کند. مثلا خمپاره انداز  سطح ۲ می تواند کمانداران سطح ۲ را با یک شلیک کاملا نابود کند.

 قرار دادن خمپاره انداز (Mortar) و برج جادوگار (Wizard Tower) در کنار هم یک جفت هوشمند را به وجود می آورد، زیرا خمپاره انداز ناحیه ی وسیع و دور بُردی را هدف قرار می دهد در حالی که برج جادوگر از خمپاره انداز (Mortar) در برابر حملات هوایی محافظت کرده و همچنین نقاط کور خمپاره اندازه را پوشش می دهد.
 636px-CoC_M111

  قرار دادن چند خمپاره انداز (Mortar) در کنار هم ایده ی خوب و جالبی است زیرا مانند تصویر زیر ناحیه ی آتش یکدیگر را پوشش می دهند و یک منطقه ی مرگ تشکیل می دهند و اجازه نمی دهند هیچ سرباز از دشمن زنده بماند.

qqqqqqqqqq

 

  اگر بخواهیم خمپاره انداز ها (Mortar) ، کل پایگاه شما را پوشش دهند در ابتدا برای حفاظت، آنها را در پشت دو لایه از دیوار قرار دهید. اگر یک خمپاره انداز دارید آنرا در مرکز قرار دهید تا شانس دشمن را از دستیابی به نقطه ی کور کم کنید. اگر ۲ عدد خمپاره انداز دارید آنها را به صورت خطی در طرفین و اگر ۳ عدد دارید آنها را به شکل مثلث قرار دهید.

۲ روش مناسب برای مقابله با Mortar

Mortar تنها ساختمانی است که دارای سرعت حمله بسیار پایین است، یعنی در هر ۵ ثانیه یکبار شلیک می کند که البته شلیک های آن به صورت انفجاری و دارای قدرت مناسب است. (جزئیات Mortar). از همین سرعت پایین Mortar می توانیم بهترین استفاده را ببریم. رها کردن به موقع سربازان (سربازانی مثل باربارین، آرچر و یا گابلین) می تواند قدرت Mortar را خنثی کند.

تاکتیک دونده :

گلوله پرتاب شده توسط Mortar حدود ۲-۳ ثانیه (بستگی به فاصله آن تا هدف دارد) در هوا حرکت می کند تا به زمین برخورد کند. همچنین یکی از ضعف های Mortar این است که هدف گلوله آن با توجه به محل قرار گیری دشمن تنظیم می شود و با حرکت سربازان ، گلوله به آنها برخورد نمی کند. به عبارت دیگر روند زیر انجام می شود :

   ۱) سربازان را رها می کنید.

   ۲) سربازان شروع به تخریب یک ساختمان می کنند.

   ۳) Mortar شلیک می کند، گلوله روی محل قرارگیری فعلی سربازان تنظیم می شود.

   ۴) سربازان ساختمان را تخریب کرده و به سمت ساختمان دیگر حرکت می کنند.

   ۵) گلوله به زمین برخورد می کند، اما سربازان از آن نقطه رفته اند.

clash-of-clans-tricking-the-mortar-timimg2

برای اینکه این روند را به درستی اجرا کنید، باید سربازان شما آن ساختمان را قبل از برخورد گلوله Mortar تخریب کنند و آنجا را ترک کنند. برای این کار باید تعداد کافی سرباز را رها کنید. این تعداد به صورت زیر است :

     ساختمان های ضعیف (تخت Hero ها، Builder Hut ها و Barrack ها و …): ۱۰ باربارین یا کماندار

     ساختمان های متوسط (معادن طلا و اکسیر): ۲۰ باربارین یا کماندار

     ساختمان های قوی (مخازن طلا یا اکسیر ، Town Hall و دیوارها) : ممکن نیست در مدت زمان شلیک Mortar این ساختمان ها را خراب کنیم.

این کار نیاز به تمرین و تجربه دارد، ممکن است مدتی طول بکشد تا روی این روش مسلط شوید.

تاکتیک طعمه :

در این روش شما یک سرباز را در نزدیک ترین مکان به Mortar رها می کنیم. Mortar برای نابودی این سرباز ۱ یا ۲ گلوله شلیک می کند. که در این زمان شما می توانید بقیه سربازان را در مکانی دورتر رها کنید . از آنجایی که Mortar ابتدا دشمنان نزدیک را می زند. سربازان که دورتر رها کرده اید در امان خواهند بود.

clash-of-clans-tricking-the-mortar-with-bait2

 

هرگز سربازن را به صورت پشت سرهم (نگه داشتن انگشت روی صفحه) و در یک مکان رها نکنید، اینکار فقط باعث نابودی سریع نیروهای شما می شود.

clash-of-clans.ir

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1383
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 125
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 277
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 566
  • باردید دیروز : 39
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1,165
  • بازدید ماه : 1,165
  • بازدید سال : 45,514
  • بازدید کلی : 225,257